Tuesday 20 September 2016

Horien Eye Secret Daily Wear Contact Lens

Assalamualaikum!




Harini I nak share satu lagi produk contact lens yang I rasa by far sangat sangat selesa. As y'all know, I wear contact lenses every once in a while and it's super important that it's comfortable to wear and doesn't dry out my eyes. Dua benda ni sangat penting sebab mata I memang cepat kering so I selalu ada ubat titis dalam beg every time I go out.

Nak dijadikan cerita, ingat tak Biomedics contact lens yang I beli sebulan lepas? Review pasal Biomedics boleh baca kat sini. Well ceritanya, sudah habis ku pakai semuanya hahahahaha (man, I'm not a fan of it at all). So ingat nak beli baru yang affordable dan selesa cause I ain't gonna spend lots of mah money on a crappy product -_-

Masa adik I keluar dating kat Midvalley haritu, I pesan kat dia mintak tolong belikan contact lens. Bajet wa bawah RM100 je kay, takyah nak lebih lebih. Menyibuk je kacau orang dating en? Kisah pulak haku hikhik :D So adik dengan gigihnya memulakan pencarian contact lens iols kat sana sampailah terjumpa contact lens ni




Image result for horien eye secret
Sumber: Google Images

Memula dengar tu macam, apa tu? Tak pernah dengar pun pasal Horien sebelum ni. Elok ke? Macam tu lah monolog dalaman masa adik text pasal Horien contact lens ni. So I google lah sikit pasal Horien contact lens.

Horien ni ghupenya sebuah Malaysian-based company yang import and distribute Eye Secret contact lens daripada Taiwan. Kira kat sana brand ni amat popular. Tengoklah ambassador dia siapa, Jolin Tsai kot.

Image result for jolin tsai horien

Kalau nak ikutkan ada macam macam produk Horien tawarkan, from eye drops, fresh solutions sampailah ke pelbagai jenis contact lens. 




Adik I pulak belikan 38% 1 Day Soft Contact Lenses.





Product Specification
Material: Polymacon
Water content: 38%
BC: 8.6mm
DIA: 14.0mm
Contact lens ni jenis clear, takde kaler kaler and dalam satu kotak ada 30 lenses. Masa I pakai tu, memang selesa sangat. Rasa macam tak pakai apa apa langsung! Berbeza dengan pengalaman pakai *cough* Biomedics *cough* sebelum ni where I felt like it dried the heck off my eyes, I don't even need to use my eye drops every now and then cause Horien contact lens doesn't even dry out my eyes. I am seriously impressed and I must say RM75 is worth the money bruh. Sekarang ni pun still tengah ada promotion. Boleh tengok dekat website dorang ye!

p/s: And will I repurchase this product? Yes, most definitely!
I'm wearing Horien Secret Eye contact lens




Bye!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...